Umowa gwarancji bankowej jest pisemnym zobowiązaniem banku do zapłaty kwoty maksymalnej wskazanej w gwarancji (sumy gwarancyjnej), w przypadku gdy zleceniodawca gwarancji, na którego została wystawiona, nie wywiąże się ze swojego zobowiązania. Bank udziela poręczeń i gwarancji w obrocie krajowym w złotych. Gwarancje wpływają na wzrost wiarygodności klienta poprzez zabezpieczenie zobowiązań Bank przejmuje ryzyko niewypłacalności klienta. Bank uzależnia przyznanie gwarancji i poręczenia od posiadania zdolności kredytowej przez Klienta.
Gwarancję lub poręczenie można udzielić Zleceniodawcy, który spełnia następujące warunki:
posiada rachunek bieżący – minimum 6 miesięcy w naszym Banku (w przypadku gdy okres jest krótszy niż 6 miesięcy w oparciu o historię rachunku z innego banku),
posiada zdolność kredytową,
jest osobą fizyczną prowadzącą przedsiębiorstwo na terenie działania Banku lub osobą prawną bądź jednostką organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej, a posiadającą zdolność prawną, mającą siedzibę lub jednostki organizacyjne na terenie działania Banku.
Bank Spółdzielczy w Końskich udziela gwarancji w ramach Umowy Portfelowej Linii Gwarancyjnej de minimis (PLD) zawartej przez Bank BPS S.A. z Bankiem Gospodarstwa Krajowego.
Gwarancją BGK mogą być objęte kredyty obrotowe, odnawialne w rachunku bieżącym, rewolwingowe oraz inwestycyjne
Kredytobiorcy mogący skorzystać z gwarancji to: mikro, mali i średni przedsiębiorcy, posiadający status rezydenta, dla których Bank dokona pozytywnej oceny zdolności kredytowej
Gwarancją można zabezpieczyć 60% kwoty udzielonego kredytu, przy czym maksymalna kwota gwarancji dla jednego klienta nie może przekroczyć 3 500 000 zł
Stawka opłaty prowizyjnej za roczny okres korzystania z gwarancji wynosi 0,5% od aktualnej kwoty gwarancji
Wszystkie formalności związane z uzyskaniem gwarancji BGK wraz z oceną zdolności kredytowej, dokonywane są w Banku udzielającym kredytu
Oddział w Końskich przy ul. Zamkowej 7, tel. 41 372 25 74, 41 372 35 06, kom. 519 368 722 Oddział w Stąporkowie przy ul. Piłsudskiego 132A, tel/fax. 41 374 11 08, 41 374 21 21, kom. 519 368 739 Oddział w Radoszycach przy ul. 1 Maja 2, tel/fax. 41 373 50 03, 41 373 59 57, fax 41 373 59 56, kom. 519 368 672
Centrala przy ul. Zamkowej 7, tel 41 372 83 03 fax 41 372 82 61, kom 519 368 301
Infolinia Banku BPS czynna jest 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu.
0 801 321 456 (opłata za połączenie wg taryfy operatora)
(+48) 86 215 50 00 (z telefonów komórkowych lub z zagranicy, opłata według taryfy operatora)
faks (+48) 86 215 50 01
Zastrzeżenia kart dla Klientów
0 801 321 456 (opłata za połączenie wg taryfy operatora)
(+48) 86 215 50 50 (z telefonów komórkowych lub z zagranicy, opłata według taryfy operatora)
(+48) 828 828 828 (ogólnopolski system zastrzegania kart, z telefonów komórkowych i stacjonarnych, z kraju i z zagranicy, koszt połączenia według taryfy operatora)
faks (+48) 86 215 50 51
Napisz do nas
W sprawie oferty produktowej: b a n k @ b s k o n s k i e . p l W sprawie blokady dostępu do bankowości internetowej: b l o k a d y @ b s k o n s k i e . p l W sprawie reklamacji: r e k l a m a c j e @ b s k o n s k i e . pl