Koronawirus - informacje

  • W związku z rozpowszechnianiem się koronawirusa, podejmujemy szereg działań w trosce o zdrowie naszych Klientów i Pracowników oraz dokładamy wszelkich starań, aby zminimalizować niedogodności związane z bieżącą obsługą Klientów naszego Banku.

    ODDZIAŁY
    W trosce o bezpieczeństwo Państwa i naszych Pracowników, w obecnym czasie Oddziały Banku Spółdzielczego w Końskich pracują w ograniczonym zakresie. Jeśli wizyta w Oddziale jest niezbędna, prosimy o sprawdzenie wcześniej godzin otwarcia Oddziału.
    Informacje o pracy naszych placówek:

     poniedziałekwtorek-piątek
    Oddział w Końskich9.30 - 16.308.30 - 15.30
    Punkt kasowy przy targowicy - tylko wypłaty zasiłków z MGOPS w Końskich8.30 - 15.008.30 - 15.00
    Oddział w Stąporkowie9.30 - 16.309.00 - 15.30
    Oddział w Radoszycach9.00 - 16.008.00 - 15.00

    BANKOWOŚĆ INTERNETOWA I APLIKACJA MOBILNA
    Zwracamy się z prośbą o ograniczenie wizyt w Oddziałach i zachęcamy do korzystania w pierwszej kolejności z:

    • bankowości internetowej EBO
    • aplikacji mobilnej EBO Mobile

    W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu za pośrednictwem poczty elektronicznej:

    • adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Do Państwa dyspozycji pozostaje także Infolinia czynna w dni robocze w godzinach pracy placówek pod numerami telefonów w Końskich 413722574, 413723506, w Stąporkowie 413721108, 413742121, w Radoszycach 413735003

    Dokładamy wszelkich starań by obsługa na naszej Infolinii przebiegała jak najsprawniej. Z uwagi na obecną sytuację, może się jednak zdarzać, że oczekiwanie na połączenie będzie wydłużone.

    PŁATNOŚCI I PRZELEWY
    Rekomendujemy:

    • wykonywanie przelewów oraz innych operacji bankowych w domu z użyciem bankowości internetowej/aplikacji mobilnej
    • realizowanie płatności telefonem lub kartą – optymalnie z wykorzystaniem płatności zbliżeniowych
    • w miarę możliwości realizowanie zakupów przez internet

    Obraz7

    Jednocześnie informujemy, że na bieżąco śledzimy wszelkie komunikaty dotyczące koronawirusa wydawane przez organy administracji państwowej i służby sanitarne. Systematycznie uzupełniając ważne informacje.

  • Umożliwiamy zawieszenie spłaty rat kredytów dla Klientów indywidualnych, których sytuacja finansowa ulegnie pogorszeniu w związku z pandemią koronawirusa.

    klient indyw wniosek

  • Bank przypomina, że:

    • 31 lipca 2020 r. upłynął termin przyjmowania wniosków o subwencje w ramach programu "Tarcza Finansowa PFR dla mikro, małych i średnich firm”.
    • 14 sierpnia 2020 r. upłynął termin przyjmowania zgłoszeń wyjaśniających (reklamacji) dla wniosków złożonych do 31 lipca 2020 r.
    • do 30 września 2020 r. będą przyjmowane odwołania do wniosków złożonych do 31 lipca 2020 r.
    • do 14 października 2020 r. będą przyjmowane  zgłoszenia wyjaśniające  dla odwołań złożonych do 30 września 2020 r.

    Szczegóły na stronie PFR pod linkiem:  https://pfrsa.pl/aktualnosci/wazne-daty-tarczy-finansowej-pfr-dla-mikro-malych-i-srednich-firm.html

  • W celu ograniczenia kontaktu fizycznego Klientów podczas dokonywania płatności kartowych, organizacje płatnicze - Visa i Mastercard, podjęły decyzję o wprowadzeniu od 20 marca 2020r. zmiany wartości limitu transakcji zbliżeniowej bez uwierzytelnienia (czyli bez wprowadzenia kodu PIN) z 50 do 100 zł.

    W związku z tym od 20 marca 2020 r. klienci wykonujący transakcje zbliżeniowe poniżej 100 zł mogą nie być proszeni o wprowadzenie kodu PIN. To, czy klient zostanie poproszony o PIN zależy od tego, czy dany terminal POS został już zaktualizowany.

    Oznacza to, że jeszcze przez pewien okres, może się zdarzać, że przy transakcji np. na 60 zł w jednym sklepie, klient zostanie poproszony o PIN, a w innym - nie. Jest to uzależnione od tego, jak szybko Akceptanci (sklepy) dostosują się do wprowadzonej zmiany.

  • Obecnie obowiązujący stan zagrożenia epidemicznego wykorzystują oszuści. To dla nich okazja do wyłudzenia loginów i haseł do bankowości za pomocą fałszywych stron płatności.

    Jak działają oszuści?

    • Używają komunikatów i fałszywych informacje związanych z epidemią koronawirusa. Podszywają się pod instytucje zaufania publicznego takie jak banki, urzędy państwowe, centralne oraz lokalne.
    • Wysyłają wiadomości SMS, w których zawarte są linki prowadzące do fałszywych stron. Celem tego jest wyłudzanie loginów i haseł do bankowości internetowej, a także kodów autoryzacyjnych dających możliwość zatwierdzenia przelewów na rachunek przestępców.
      W niektórych przypadkach linki mogą prowadzić do stron zawierających złośliwy kod powodujący przejęcie urządzenia klienta, na którym otrzymał wiadomość. Powołują się na działania Rządu, Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) lub powszechną akcję szczepień ochronnych
    • Przejmują konta np. na Facebooku, a następnie proszą naszych znajomych o przelanie pieniędzy powołując się swoją na nagłą trudną sytuację.

    Ofiary ataków, które nie zachowają ostrożności, mogą stracić swoje oszczędności! Ponadto, ujawniając swoją tożsamość przestępcom mogą doprowadzić do wykorzystania jej do zawarcia w ich imieniu umów i w konsekwencji np. zaciągnięcia zobowiązań finansowych.

    Pamiętaj, że:

    • jedynymi i prawdziwymi źródłami informacji są komunikaty przekazywane przez służby lub/i zamieszczane na oficjalnych stronach internetowych. Na bieżąco komunikaty przekazują również przedstawiciele władz państwowych
    • sprawdź w pasku przeglądarki, czy adres internetowy, na który się logujesz do bankowości internetowej, zgadza się z adresem strony systemu bankowości internetowej EBO. Prawidłowy adres to: https://ebo.bskonskie.pl/

    Jeśli adres jest inny niż zwykle, nie loguj się na tej stronie - nie podawaj tam swoich danych oraz powiadom o tym nasz Bank

    • zawsze czytaj bardzo uważnie treść każdego SMSa z kodem autoryzacyjnym. Zawsze piszemy w nim, czego dotyczy kod autoryzacyjny

    Więcej informacji o wyłudzeniach na stronie Związku Banków Polskich pod linkiem:

    https://zbp.pl/Aktualnosci/Wydarzenia/Uwaga-na-oszukancze-ogloszenia-zwiazane-z-epidemia-koronawirusa

  • Wszystkich Klientów Banków z Grupy BPS, których sytuacja finansowa pogorszyła się w związku z epidemią koronawirusa zapraszamy do odwiedzenia serwisu zawierającego informacje o działaniach pomocowych. W jednym miejscu znajdą Państwo materiały informacyjne dotyczące wsparcia dla Klientów indywidualnych i instytucjonalnych oferowanych przez Banki z Grupy BPS oraz instytucje państwowe.

    covid1

    Strona obejmuje 4 działy:

    • Wsparcie dla Klientów Banków Spółdzielczych – informacje o zakresie działań pomocowych, z jakich może skorzystać Klient indywidualny i instytucjonalny posiadający kredyt w Banku Spółdzielczym z Grupy BPS
    • Wybrane aspekty Tarczy Antykryzysowej oraz Tarczy Finansowej PFR – informacje o zakresie wsparcia przedsiębiorców udzielonego przez instytucje państwowe wraz z opisem wstępnym do każdego z obszarów
    • Przydatne linki – wskazanie na strony internetowe wraz z linkami do tych stron, zawierające istotne informacje o programach pomocowych
    • Szkolenia – informacje o webinariach i innych dostępnych formach edukacji, pozwalających zdobyć wiedzę w tematyce pomocowej.

    Serwis jest na bieżąco aktualizowany i uzupełniany. Wierzymy, że dla Klientów Banków Spółdzielczych będzie on ułatwieniem w wyszukiwaniu informacji o działaniach pomocowych.

  • 22

    26 Jak działają Oddziały Banku Spółdzielczego w Końskich?

    W trosce o bezpieczeństwo Państwa i naszych Pracowników, w obecnym czasie Oddziały Banku mogą pracować w ograniczonym zakresie lub mogą być zamknięte. Jeśli wizyta w Oddziale jest niezbędna, prosimy o sprawdzenie wcześniej godzin otwarcia Oddziału. Informacje o pracy naszych placówek aktualizujemy na bieżąco.
    Odwiedzających Oddziały prosimy o cierpliwość i wyrozumiałość, z uwagi na obecną sytuację oczekiwanie na obsługę może trwać nieco dłużej. Możemy tez prosić Klientów o oczekiwanie przed Oddziałem.

    26 Jakie tematy mogę załatwić zdalnie?

    Większość bieżących czynności można wykonać za pomocą bankowości internetowej oraz mobilnej. Poszczególne funkcjonalności naszych kanałów zdalnych można poznać na dedykowanych stronach:

    Dla Klientów indywidualnych udostępniliśmy możliwości zdalnego składania wniosków dotyczących odraczania spłaty rat kredytów w związku z pogorszeniem sytuacji finansowej wywołanym epidemią koronawirusa. Można je składać za pośrednictwem poczty e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

    26 Czy mogę samodzielnie zmieniać ustawienia dla mojej karty debetowej lub kredytowej?

    Zachęcamy do korzystania ze strony https://www.kartosfera.pl, na której można m.in. aktywować, odblokować, zastrzec kartę, zmienić PIN, czy ustawić formę zabezpieczenia dodatkowego 3D Secure. Więcej w PODRĘCZNIKU UŻYTKOWNIKA.

    26 Jak skrócić czas oczekiwania na Infolinii?

    Dokładamy wszelkich starań, by obsługa na naszej Infolinii przebiegała jak najsprawniej. Z uwagi na obecną sytuację, może się jednak zdarzać, że oczekiwanie na połączenie będzie wydłużone.

    Zapraszamy też do stałego odwiedzania naszej sekcji KORONAWIRUS - INFORMACJE – na bieżąco uzupełniamy i aktualizujemy tu ważne wiadomości dla naszych klientów.

    23

    26 Czy dla kart Banku wprowadzone jest podwyższenie limitu dla transakcji bezgotówkowych bez użycia PIN?

    W celu ograniczenia kontaktu fizycznego Klientów podczas dokonywania płatności kartowych, organizacje płatnicze - Visa i Mastercard, podjęły decyzję o wprowadzeniu od 20 marca 2020 r. zmiany wartości limitu transakcji zbliżeniowej bez uwierzytelnienia (czyli bez wprowadzenia kodu PIN) z 50 do 100 zł.
    W związku z tym od 20 marca 2020 r. Klienci wykonujący transakcje zbliżeniowe poniżej 100 zł mogą nie być proszeni o wprowadzenie kodu PIN. To, czy klient zostanie poproszony o PIN zależy od tego, czy dany terminal POS został już zaktualizowany.
    Oznacza to, że jeszcze przez pewien okres, może się zdarzać, że przy transakcji np. na 60 zł w jednym sklepie, Klient zostanie poproszony o PIN, a w innym - nie. Jest to uzależnione od tego, jak szybko Akceptanci (sklepy) dostosują się do wprowadzonej zmiany.

    26 Jak najlepiej wypłacić gotówkę?

    W obecnym czasie szczególnie rekomendujemy rezygnacje z użycia gotówki, czyli:

    • wykonywanie przelewów oraz innych operacji bankowych z użyciem bankowości internetowej/aplikacji mobilnej
    • realizowanie płatności telefonem lub kartą – optymalnie z wykorzystaniem płatności zbliżeniowych
    • w miarę możliwości realizowanie zakupów przez internet.

    Jeśli konieczna jest wypłata gotówki, w pierwszej kolejności prosimy o skorzystanie z bankomatów, a dopiero gdy jest to niezbędne udać się do Oddziału.

    24

    26 Jak bezpiecznie korzystać z bankowości elektronicznej ?

    Obowiązują nas te same zasady, co dotychczas. Zostały one opisane na stronie: ZASADY BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z SYSTEMU
    W obecnej sytuacji prosimy być szczególnie uważnym na pojawiające się wyłudzenia „na koronawirusa”. Więcej na ten temat na stronie: WYŁUDZENIA NA KORONAWIRUSA

    26 Czy moje środki są bezpieczne?

    Tak, Państwa środki zdeponowane w Banku Spółdzielczym w Końskich są całkowicie bezpieczne. Cały sektor bankowy działa w sposób stabilny, o czym informuje także w swoich komunikatach Narodowy Bank Polski. Bank Spółdzielczy w Końskich realizuje wszystkie swoje podstawowe obowiązki, a wszelkie operacje bankowe przeprowadzane są bez zakłóceń. Nie ma żadnych podstaw do przejęcia przez banki środków swoich klientów.